Multiculturele marketing

Multiculturele marketing

Of u nu een onderneming bent die haar merk, marketing en reclame wil aanpassen en afstemmen op nieuwe markten of een bureau dat namens de klant naar deze doelstellingen toe wil werken, de multiculturele marketingoplossingen van TransPerfect zorgen ervoor dat uw inspanningen een optimaal effect sorteren.

Er gaat heel wat tijd en energie zitten in het maken van een brontaaltekst – zorg dat u geen afbreuk doet uw wereldwijde inspanningen door genoegen te nemen met een eenvoudige vertaling.

Dankzij taalkundigen die gespecialiseerd zijn in copywriting en marketing en de implementatie van technologische tools om processen te helpen stroomlijnen, kan TransPerfect voor efficiëntie zorgen in de hele levenscyclus van de campagne. Bovendien worden alle projecten afgewerkt volgens ons onafhankelijk gecertificeerd kwaliteitsmanagementsysteem, wat er altijd voor zorgt dat het eindproduct zeer nauwkeurig is en geschikt is voor de doelmarkt.

De aanpak van een vertaalbureau

Multiculturele marketing - ideevorming
Multiculturele marketing - planning
Multiculturele marketing - aanpassing
Multiculturele marketing - implementatie

 

Culturele consultancy

Er gaan nogal wat uren zitten in het nauwgezet uitdenken van een campagne – de kleinste details maken vaak het verschil tussen succes en mislukking. Wanneer er internationale markten in het spel zijn, kunnen er ontelbaar veel culturele nuances zijn. Het creatieve proces moet dus voor elke markt integraal worden herhaald. De consultants van TransPerfect op cultureel gebied verzamelen of beschikken over actuele, betrouwbare en inzichtelijke informatie over uw concept(en), uw doelmarkt en hoe u uw bestaande copy het best aanpast of hoe u een originele copy creëert die het gewenste resultaat zal opleveren. Met TransPerfect als partner hebben uw uitvoerende en strategische teams de nodige informatie om slimme zakelijke en marketingbeslissingen te nemen.

Kleuren
Afbeeldingen
Geluiden
Woorden
Media

Transcreatie en kopijlokalisatie

Een standaardvertaalproces heeft als doel een eindtekst te creëren die de brontekst zo dicht mogelijk benadert zonder de betekenis te veranderen. Wanneer het over reclameteksten of andere vormen van marketingtaal gaat, verschuift de prioriteit naar het behoud van de concepten, de betekenis en het belang van de boodschap in de brontekst, onafhankelijk van wat voor wijzigingen er moeten worden aangebracht.

Taglines, headlines en andere creatieve marketingcopy zijn vaak gebaseerd op elementen die cultureel bepaald zijn, waaronder idioom, grapjes, woordgrapjes, insinuaties, subtekst of rijmpjes in de brontaal. Als deze elementen rechtstreeks in een andere taal worden vertaald, slaan ze misschien nergens meer op of kunnen ze, erger nog, beledigend zijn.

TransPerfect's diensten voor transcreatie en kopijlokalisatie worden geleid door een ervaren projectmanager die samenwerkt met een team van taalkundigen – die elk ervaring hebben met reclame, marketing of het meest relevante vakgebied – om de meest geschikte creatieve oplossing te bieden voor de doelmarkt(en).

Dit gebeurt in overleg met de klant. We stellen de klant verschillende opties voor, waarbij in alle gevallen een terugvertaling plaatsvindt en uitvoerig wordt toegelicht waarom voor bepaalde woorden of zinnen is gekozen en wat het effect daarvan is in de doelcultuur. We beslissen samen wat volgens ons uiteindelijk de beste formuleringen zijn voor de doelgroep.

Merkmanagement

Het grootste goed van een organisatie is haar merk. Wanneer er goed mee omgegaan wordt, kan een merk bepaalde gedachten, indrukken, emoties en veronderstellingen over uw product of dienst oproepen, wat kan leiden tot verkoop, bekendheid, betrokkenheid en loyaliteit. Omdat merkpercepties van markt tot markt verschillen, benadert TransPerfect elk land, elke regio of elke doelgroep apart via een eigen merkstudie.

TransPerfect heeft decennia ervaring met het helpen van verschillende soorten organisaties van verschillende omvang om hun merkreputatie op wereldwijde markten te vestigen en te behouden. TransPerfect heeft dus al bewezen dat er resultaten worden geboekt. Het maakt niet uit of uw merk al een gevestigde waarde is en wat aan de conservatieve kant is, of nog aan het groeien en eerder wat gewaagder is, of iets daar tussenin. TransPerfect zorgt voor het geschikte wereldwijde merkmanagement om te zorgen dat uw imago op alle markten goed overkomt.

Naamtest

Er zijn slechts weinig beslissingen die belangrijker zijn dan het kiezen van een naam voor uw product, dienst of bedrijf. Al zou het nog zo handig zijn als deze naam dezelfde betekenis en hetzelfde effect zou hebben op alle markten, toch zijn er veel gevallen van merknamen waarvan de betekenis en connotatie zich niet leenden voor een vertaling van de ene naar de andere taal. Of erger nog, gevallen van merknamen die een andere betekenis kregen die het imago van de organisatie alleen maar schade toebracht.

TransPerfect biedt u de mogelijkheid om een naamtest te laten uitvoeren in kader van een full agency-dienst. Deze test wordt uitgevoerd door zowel marketingexperts op het gebied van doeltaal, doelland en doelmarkt, als focusgroepen en onderzoeksteams om te garanderen dat uw internationale marketinginspanningen steunen op een krachtige en cultureel geschikte naam.

Beeldconsultancy

Een beeld kan soms meer zeggen dan duizend woorden en wanneer dat beeld ergens buiten uw thuismarkt wordt getoond, kunt u op TransPerfect vertrouwen om ervoor te zorgen dat uw boodschap juist wordt overgebracht.

De consultants van TransPerfect op cultureel gebied gaan zorgvuldig te werk bij het kiezen van de perfecte afbeelding(en) voor uw meertalige campagnes en bijbehorende projecten. Het maakt niet uit of u stockfoto's, digitale kunst, grafieken, diagrammen of andere grafische elementen gebruikt, het kiezen van geschikte objecten, modellen en kleuren kan het verschil maken tussen succes en mislukking.

 
Knop Sluiten

Groep bedrijven


 
Knop Sluiten

Kies uw taal


Noord-, Midden- en Zuid-Amerika Europa Afrika en het Midden-Oosten Azië-Oceanië